Akumulatory kwasowo-ołowiowe są najczęściej wykonane w technologii VRLA (Valve Regulated Lead Acid).
Są one stosunkowo bezpieczne w użytkowaniu. Posiadają zawory bezpieczeństwa z wewnętrzną kombinacją gazów, dzięki czemu nie muszą być przechowywane w pomieszczeniach z dodatkową wentylacją. W trakcie prawidłowej eksploatacji akumulator motocyklowy nie wydziela gazów. Naturalna wentylacja w pomieszczeniu, w którym stoi nasz motor w zupełności wystarcza do schłodzenia ogniw i niwelacji skutków nieprzewidzianego przeładowania.
Twoje bezpieczeństwo przede wszystkim
Akumulatory VRLA dostępne na rynku mogą być z elektrolitem umieszczonym w separatorze z maty szklanej AGM (ang. Absorbent Glass Mat) lub elektrolitem w postaci gęstego żelu (ang. GEL). Co ważne dla naszego bezpieczeństwa, nie musimy się obawiać wycieku elektrolitu z tego typu akumulatora.
W trakcie użytkowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych nie należy palić ani dopuszczać do upadku iskry.
Jeśli wymieniasz akumulator do motocykla, to pamiętaj żeby nie kłaść na nim metalowych narzędzi – może to doprowadzić do zwarcia i zaprószenia ognia. Pamiętaj też, aby zabezpieczyć wystające bieguny akumulatora przed kontaktem z metalowymi elementami.
I jedna z najważniejszych rad – zawsze ostrożnie stawiaj akumulator na podłożu. Nigdy nie stawiaj też akumulatora na rozgrzanym podłożu. Jeśli musisz przetransportować akumulator do motocykla, to zabezpiecz go styropianem lub sporą ilością przekładek kartonowych.