Motocykl elektryczny – nieodległa przyszłość

Jesienią bieżącego roku rusza produkcja skutera Vespa Elettrica. Grupa Piaggio przewiduje produkcję dwóch jego wersji – model Vespa Elettrica, który zasila akumulator motocyklowy i hybrydowy model Elettrica X, który łączy napęd elektryczny i spalinowy, dzięki czemu skuter zyskuje większy zasięg. Produkcja grupy Piaggio to idealna okazja, by porozmawiać o motocyklach elektrycznych, które są tuż za rogiem.

Same zalety?

Motocykl elektryczny posiada przede wszystkim silnik o liniowym przebiegu momentu obrotowego, dzięki czemu może płynnie pracować przy stosunkowo niskich obrotach. Najnowsze testy pokazują, że sprawność silników elektrycznych jest bardzo wysoka i ponad dwukrotnie przewyższa sprawność silników spalinowych.

Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu Vespa Elettrica ma zasięg około 100 kilometrów. Skuter można naładować przez podłączenie do standardowego gniazdka elektrycznego. W nowoczesnych motocyklach elektrycznych, takich jak Vespa, czas ładowania baterii jest stosunkowo krótki. Pełne naładowanie trwa około czterech godzin. Skuter wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz, który pokazuje pojemność i stan napełnienia baterii.

Vespa Elettrica to niemały wydatek – blisko 30 tysięcy złotych. Niestety, na rynku motocyklowym jest nisza jeśli chodzi o przystępne cenowo skutery elektryczne, które są jednocześnie bezpieczne dla użytkowników. Na pewno nie polecamy zakupu skutera z najniższej półki, bo ryzykujemy na nich własnym zdrowiem i życiem.

Przyjazne dla środowiska

Jak powszechnie wiadomo, motocykle elektryczne nie generują zanieczyszczeń środowiska i hałasu. Tak więc ogólnodostępne motocykle elektryczne to z pewnością nieodległa przyszłość – zwłaszcza w obliczu problemów ze smogiem i emisją spalin (nawiasem mówiąc: środowisko na tym na pewno zyskuje, ale miłośnicy mocnego dźwięku silnika nie będą zadowoleni). Wiele miast europejskich ograniczyło korzystanie z samochodów i skuterów w celu ograniczenia emisji spalin. Polskie miasta, takie jak Kraków, również noszą się z takim zamiarem.  

Akumulator motocyklowy użyty w tym skuterze bez trudu poddaje się recyklingowi. Waga motocykla z rozładowanymi i pełnymi bateriami jest taka sama.  Baterie można umieścić w różnych miejscach co oznacza dla nas, szczególnie w sportowych motocyklach, optymalne wyważenie pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *